Ha valaki azt hiszi, hogy az autógáz csak egy 1200-es Ladába való, gondolkozzon el. Először üsse be a mobile.de-t találjon ki egy autótípust, amit gyártottak benzinmotorral és keressen gázüzeműeket. Utána olvassa el ezt az írást.
Gondolom sokan ismerik és szeretik a BBC autós műsorát a Top Geart. A témában talán a legjobb műsort állítólag 350 millió ember nézi világszerte. A műsorvezetők pedig viccesek, és még talán Gyulai Balázsénál is jobb a stílusuk. Richard Hammond például nem PdTDi-vel, HDI-vel, JTD-vel, vagy CRDi-vel jár, hanem gázzal.
Ezt mondja: "Az autó gázüzeművé alakítása drága, bonyolult és veszélyes. Nos, hát... ez nem igaz. Ez nem egy újkeletű dolog. A skandinávok évek óta gázos buszokkal járnak, és ha Japánban jársz szinte biztos, hogy egy LPG-s taxival jutsz el a papírfalú hotelbe.
Elhiheted, gázzal járni nem csak azt jelenti, hogy 37 penny egy liter üzemanyag, ez környezetkímélőbb, mint a benzin. Biztonságos is; számos szakember állítja, hogy a gáztartály jobban bírja a gyűrődést, mint a hagyományos benzintank.
Hogy honnan tudom? Nem régen nekem is keresnem kellett egy családi autót. Szóval egy 11 éves Range Rover Vogue SE-t vásároltam mindennel felszerelve, épphogy 4.000-ért. Érdekes autó - nagy, bonyolult, és drága a fenntartása. De mennyit kellene üzemanyagra költenem?
Nos, az autó leírásában benne volt az LPG rendszer, így megvettem.
A 3,9 literes V8-as motor egy csoda; bámulatos hangja van, és egy kisebb hadsereget is elszállítana. Gázzal is ugyanezt tudja -a költségek töredékéért- a teljesítménykülönbséget sem lehet érezni, és ugyanúgy bömböl is. És nem csak öreg 4x4-esekbe, vagy sokat fogyasztó autókba éri meg. Egy átlagos családi autó is évi 20.000 mérföldes futásteljesítménnyel 800 £-tal többet hagy a zsebében a tulajdonosnak ha gázzal hajtja."
A cikket a Boost LPG angolokat gázautózásra ösztönző oldaltól vettük át.