Vegyük Németország példáját, amely állam az Egyesült Európa közepén található, és gyakorlatilag mindenki átutazik rajta. Az „Állam Bácsi”2018-ig megállapította és egyben garantálja a jövedéki adó szintjét a mai állapotnak megfelelően, ami gyakorlatilag az elkövetkező tíz éven keresztül az LPG alacsony árát szavatolja, ellentétben hazánkkal, ahol sajnos még egy fél évvel sem lehet előre számolni! Jelenleg /2008. július/ egy liter E95-ös benzin ára átlagosan 1,41 Euró, míg az LPG-é mindössze 0,57-0,8 Euró között fekszik. Vegyük a legrosszabb esetet, amikor 0,8 Euróért tudunk csak tankolni, és a gépkocsink is 20%-al többet fogyaszt LPG-ből, mint benzinből. Ekkor is még csak 0,96 Eurónál vagyunk, vegyük hozzá még az indításkor elfogyasztott kb. 4 Euró centet literenként, ekkor kereken 1 Eurónál vagyunk 1,41 Euró helyett. Tehát minden liter benzinen minimum 0,4 /az 1 centet elhanyagolom/ Eurót nyerünk, ha vesszük a benzinben mért fogyasztást! Egy átlagos autót véve egy átlagos Németországot keresztül szelő úton /8 liter és 2x800 km/a megtakarítás mintegy 50 euró minimálisan!
Igaz ez persze Nyugat-Európa más országaira is, nemcsak Németországra, mindössze a szemléletesség kedvéért vettük ezt a példát. Lényeg az, hogy egy nagyfogyasztású benzines autónál mindenképpen megéri az átalakítás, ha az sokat jár nyugat felé, mivel a „beinvesztált” kb. 850 Euró /itthoni beszerelés+vizsgáztatás ÁFÁ-val/ igen gyorsan megtérül. Németországban az LPG-kutak száma gombamód szaporodik, immáron több, mint 3000 helyen tudunk tankolni. /Figyelem, mindenhol kérni kell az adaptert az olasz töltőszelepre, mert nálunk ez terjedt el, Németországban pedig háromféle rendszer is létezik, de mindenütt van átalakító, amit be kell csavarni a helyére, hogy a töltőpisztoly csatlakoztatható legyen! Ausztriában nem ennyire elterjedt az LPG, de az autópálya mentén Németország felé 2-3 tankolási lehetőség itt is van.